DESCRIPCIÓ
El voleibol és un esport que va ser creat a finals del s.XIX als EEUU per un profesor d’educació física, en William Morgan.
Aquest esport és el 3r del món, amb més de 995 milions d’esportistes que el practiquen.
A Catalunya és un esport que està en expansió i que als últims 5 anys ha duplicat el nombre de llicències federatives.
El voleibol actualment no està difós als mitjans de comunicación (tv – ràdio), però hi ha molta informació i vídeos a internet.
Es tracta d’un esport d’equip sense contacte físic amb el rival, donat que es juga amb una xarxa entre els equips contrincants, intentant que amb tres pases de pilota entre un mateix equip, aquesta boti al camp contrari i no al propi. Segons l’edat dels jugadors, es juga de 4 contra 4 o de 6 contra 6. Tant la mida del camp, l’alçada de la xarxa com el pes de la pilota s’adapten a les edats dels nens i nenes que el practiquen.
És molt divertit i enganxa molt a tots aquells que comencen a practicar-lo, malgrat que a l’inici costa aprendre els gestos tècnics.
Objectiu General: Formar i desenvolupar millors persones mitjançant la pràctica d’un esport d’equip, dotant-lo de tots els valors que conjuguen amb la pràctica esportiva, esforç, companyerisme, treball, esportivitat, superació, respecte, solidaritat, etc.
Objetiu de l’escola: Un desenvolupament dels nens i nenes en tots els conceptes tàctics i técnics de l’esport, crèixer en aquest nou esport al Col.legi, amb la major participació possible en la mida que els nens i nenes el vagin coneixent.
Programa: “Volei a l’escola” a través del responsable de l’activitat estem treballant en la integració de l’esport a les escoles primàries públiques, concertades i privades de la zona, i que en un futur podrem realitzar trobades i partits amb altres escoles, formant part d’una lliga escolar que té com a únic objectiu la inclusió de tots aquells que volen jugar al voleibol i no poden entrar als clubs grans de la zona per manca d’espai. I, d’aquesta manera, formar part dels equips d’escola i el sentiment de pertànyer al mateix.
Coordinació
Cristofer Cornejo